I love longer story arcs driven by character development. Some of my favorites include:
Game of Thrones, Sherlock, Banshee, Chuck, Orphan Black, The Walking Dead, White Collar, Primeval, The 100, Teen Wolf, Fringe, Buffy, Leverage, Veronica Mars